Dobrý den,
v nedávném příspěvku jsem se zmiňovala o židli a stolu pro děti. To vše stále platí, ale splnit to, co nejvhodněji pro dítě, mohu docela dobře v domácím prostředí. Ve školách to nejde tak snadno.
Přesto má ale kvalitní sed i ve školách svoje důležité místo a je na nás rodičích, prarodičích, učitelích, ředitelích, úřednících příslušného ministerstva, abychom se o to zajímali a pokud je to jen trochu možné, něco pro blažený a zdravý sed našich dětí udělali.
Je mi jasné, že některé školy nemají prostředky na koupi nábytku, který by dětem umožňoval individualitu sedu. Někde nejsou peníze, někde není chuť a někde by se chtělo, ale neví se jak.
Ale i v případech, kde není možnost koupit lepší židle či stoly, je možnost šířit osvětu o kvalitním sedu a o pomůckách, které k němu mohou napomoci. Vždy je možnost vést děti k pochopení nejenom toho, že sedí, ale i toho jak sedí. Věřte, že rozdíl mezi kvantitou a kvalitou sedu je velmi významný.
Je zde ale maličká komplikace. Nechci se nikoho dotknout, ale z rozhovorů s rodiči mám pocit, že nejenom ve školství je málo dospělých, kteří toto sami umí a v praxi žijí.
A jak to změnit?
Pořád platí, že poptávka mění nabídku. V tomto punktu (jak říká má kamarádka) mohou vnímaví rodiče učinit mnoho.
Dále je tu ale znalost podstaty a významu pohybu a statických pozic, které bychom měli znát mi dospělí. Když toto poznání v sobě probudíme a uvedeme do svého pohybového života, nikdo nám už nenakuká co je a co není pro naše těla a těla našich dětí to nejlepší.
Všem dospělým přeji jasnou mysl, dokonalé pochopení jejich tělesných schránek a nekonečně trpělivosti, nadhledu a vůle na případné změny. Všem dětem ze srdce přeji, aby celý školní rok byl plný báječných objevů, pohodové pohody, laskavé radosti a dokonalého školního sedu.