Kraniosakralní terapie cestou hluboké relaxace

OBECNÁ DEFINICE KRANIOSAKRÁLNÍ TERAPIE

Je to jemná a přitom hluboká forma léčení, která napomáhá přirozené kapacitě těla při samoléčbě. Podporuje přirozený mechanismus člověka k vylepšení fungování mozku a míchy, k rozptýlení negativních důsledků stresu a zlepšení celkového zdraví a imunity.
Tato metoda vychází z poznání, že každému fyzickému projevu nemoci předchází dlouhodobá disharmonie na jemněhmotné úrovni a že mezi pánví (os sacrum) a lebkou (cranium) existuje významná souvislost, která se projevuje v páteřním kanálu, který tvoří spojení mezi kostí křížovou a lebkou. Zde pulzuje mozkomíšní mok (liquor cerebrospinalis), který omývá, vyživuje, detoxikuje a chrání jako tekutina náš mozek a míchu a je kraniosakrálním systémem pumpován fekvencí 6-10x za minutu. Jemná vibrace, která při tom vzniká se šíří do celého těla.
Techniky kraniosakrální terapie jsou zaměřeny na nejvyšší možnou harmonizaci pulzující energie a tím na aktivaci a stimulaci samoléčebných schopností těla. Využívají vzájemné propojenosti jednotlivých částí těla s orgány, energetickými centry, emocemi, mentální i duchovní rovinou.

KRANIOSAKRÁLNÍ TERAPIE CESTOU HLUBOKÉ RELAXACE

Tato nádherná terapie je jedním z mnoha dalších poznání v mém životě, které mi změnilo pohled na „klasickou fyzioterapii“ a na její dopad na mé, nejenom dětské, klienty.
Je pro mě velkým potěšením si s touto metodou „hrát“ a spoluprožívat ji s tím, komu jí provádím. Je opravdu nádherné sledovat reakce a postupně i výsledky, které na sebe většinou nenechávají dlouho čekat.
Metoda kraniosakrální terapie cestou hluboké relaxace byla vytvořena paní Vlaďkou Skácelovou a liší se od klasického přístupu kraniosakrální terapie (Dr. Upgleder), nejenom přístupem k člověku, ale i svým obsahem. Autorka k ní, při zachování zákonitostí kraniosakrální terapie, přidala nové prvky, ve kterých zúročila znalosti nejenom z anatomie a z vědeckých výzkumů fungování mozku, ale i znalosti z kvantové fyziky a z přírodních zákonitostí.
Nebudu se zde o této metodě více rozepisovat a požádám laskavého čtenáře, aby si informace o této terapii a o její autorce, neobyčejné ženě, Vlaďce Skácelové, našel na stránkách
www.v-laska.com
Není to o mojí lenosti, ale na výše zmíněných stránkách to máte jasné a přímo od pramene.

Kdy, jak a komu

U těch nejmenších jí používám zejména u opožděného či nerovnoměrného psychomotorického vývoje, u predilekce hlavičky, u hypertonií i hypotonií, u paréz brachiálního plexu či lícního nervu…..
U větších dětí a dospělých při problémech motorické funkčnosti těla, u skolióz, u chronické únavy a stresu, při poruchách rovnováhy, u bolestí hlavy, při poruchách soustředěnosti, po psychických a fyzických traumatech, při únavovém syndromu …..

Jinak při této terapii se většinou leží na stole ve volném, pohodlném oblečení. I když je pravdou, že mě praxe, například u dvou či tříletých dětí, naučila ji provádět velmi flexibilně:-).

Provádím-li tuto metodu dětem, platí tady to samé pravidlo jako u mnou prováděné fyzioterapie – současně s dětmi je nutno pracovat i s dospělými. Neznamená to, že i jim musím tuto terapii provádět, ale znamená to určitou změnu přístupu k psychomotorice celé rodiny. Není třeba se toho obávat. Uvedu jeden příklad za všechny. Chodila ke mně dívka, která měla urputné a časté bolesti hlavy. Při terapii i po ní pociťovala velikou úlevu. Po třech terapiích prováděných zhruba po týdnu, mi volala maminka, jak moc je šťastná, že se její dceři ulevilo, a že si další terapii už nebudou objednávat. Do týdne volala znovu, že se bolesti dceři zhoršily a že by jí raději vzala na vyšetření k lékaři. Dívka prošla spoustou vyšetření bez nalezení příčiny a tak se ke mně asi po měsíci dostala zas. Po další kraniosakrální terapii měla úlevu na tři dny a po víkendu znovu pociťovala bolesti hlavy. Při další návštěvě u mě, jsme společně i s maminkou přišly na příčinu jejích bolestí. Rodiče byli rozvedeni a dívka chodila na jeden víkend v měsíci k otci. Ten měl ale práci velmi často i v těchto dnech a dívku hlídala babička. Byla to velmi přísná paní, která jí velmi často jen rozdávala příkazy, většinu času jí nutila se učit a velmi nerada viděla když si jen tak hrála. Rozuzlení bylo jednoduché. Maminka promluvila s otcem, ten změnil víkendový program a dívka už nepotřebuje mojí terapii.

„Existuje-li něco, co chcete změnit u svého dítěte, zamyslete se nejprve zda to není něco, co byste měli změnit u sebe.“

Carl Gustav Jung

KDY NENÍ DOPORUČENO TUTO METODU PROVÁDĚT:

– po nedoléčených úrazech
– při podezření na krvácení do mozku /mozková mrtvice, úrazy/
– u aneurysmat /cévních výdutí/
– u hydrocefalu /hromadění mozkomíšního moku v mozkových komorách/
– při akutním výhřezu meziobratlové ploténky

PROSÍM UPOZORNĚTE MĚ NA:
– stav po operaci páteře
– umělý kloub či jiný kovový implantát
– osteoporózu
– těhotenství