Vážení a mílí všichni,

kteří jste součástí života dítek školou povinných:-). Nechci vám přidělávat práci. Už tak máte  s domací výukou naloženo víc, než je milo a zdrávo.

Jen mám velikou prosbu – zkusme najít formou hraní, legrace a zapojení celé rodiny cestu ke “znovuvzpřímení” těl i duší našich dětí.

Klidně bych mohla napsat další knihu o tom, jak některé změny v našem společenství dokázaly vstoupit do pohybového vývoje dětí ne zrovna přívětivou formou.

Když  kdysi dávno přicházely do módy plovoucí podlahy, objevila se “infekce” nelezoucích” batolat. Když se začala na trhu objevovat hopsadla a odrážedla, přibyl nesmírný počet dětí s vbočenými kotníky, s koleny do x… a tak by se dalo pokračovat dál a dál.

Nyní mívám ve své ordinaci nezvykle velký počet dětí s asymetrickým a ochablým držením těla.

Asymetrie se objeví snadno při dlouhodobé výuce z počítače. Málokdo totiž dokáže myslet na držení těla, když se musí už tak dlouho soustředit na tak podivnou výuku. A většinou si každý sedá do své navyklé polohy. A protože takto, bez větších změn a většího pohybování se, sedí po většinu dne, otiskne se to i do držení těla.

Další, co lze přečíst z držení těla je unavenost či otrávenost z dění kolem nás a to nejenom u dětí, ale i u vás, rodičů. No řekněte sami, když vám někdo stále nakládá úkoly, zákazy a příkazy, máte chuť se držet vzpřímeně? Asi ne.

Tak co s tím?

Máte-li prostor v bytě střídejte sed na míči se sedem na různých židlích. Nechte vaše děti válet sudy několikrát během dne, procvičujte ramena, paže, hlavu, poskakujte s nimi, házejte si s míčem. Proložte to všechno jednoduchými dechovými cviky, choďte co nejvíc ven, tancujte, zpívejte……Prostě tělo udržujte v pohybu  ať má  víc sil a chuti do života:-) Vymyslet si pohybové aktivity i v malém prostoru není problém. Některé šikovné návody na pohybové hry můžete najít na You tube.

Trochu obtížnější je v tomto čase probudit v nás samotných radost, sdílet ji a nakazit s ní i ostatní, ale určitě všichni víte a znáte, že cokoliv děláte s radostí má vždy větší úspěch, než když se to musí!

Radost máme všichni ve svých srdcích, hledejme ji , objevujme ji a nevzdávejme se! Věřme, že naše děti, i my samotní za ten kousek námahy při hledání, stojíme!  Jana

PS: A kdyby se stalo, že budete mít pocit, že už nemůžete, vzpomeňte si na čmeláka:-)

PS2: Dozvěděla jsem se, že se čmelákem je to ještě trochu jinak, tak přidávám vysvětlení:-)

“Pokud bychom se na let hmyzu dívali očima aerodynamiky letadel, nebyli bychom nikdy schopni jej vysvětlit a čmelák by opravdu létat nemohl. Vynikajících letových vlastností dosahuje hmyz pouze díky pohyblivým křídlům, jež využívají víry při nestacionárním obtékání a velmi malé hodnotě Reynoldsova čísla. Tehdy převažuje vliv vazkých sil nad silami setrvačnými.
Létat znamená vytvořit vztlak a tah. Vztlak působí proti zemské tíži, tah umožňuje pohyb vpřed.”
Tato informace ovšem nemění nic na tom, že my, jako lidé, můžeme mít od Vesmíru dán taky nějaký ten Vztlak a Tah a že když si nepřipustíme, že něco nejde, řešení se vždycky najde!